Video

  1. Step by Step - Kršić Patricija - New York, New York
  2. Megablast - Ferjančić Lana, Sarić Laura - Hej, smetaš mi
  3. Step by Step - Ritam Džungle
  4. Megablast - Bilać Klara - Tražim sreću
  5. Step by Step - Vurušić Helena, Pišonić Dorja - Kaput

Kendo

Što je to?

Kendo, jap. ken'do (ken - mač; do - put, način) je japanska borilačka vještina i sport. Mačevanje dugim "mačem", točnije štapom sa štitnikom za ruke (shinai) izrađenim od međusobno povezanog bambusova pruća. Cilj je pogoditi protivnika u sredinu glave (men), lijevu (hidari-men) ili desnu (migi-men) stranu glave, grlo (tsuki), podlaktice (kote) ili slabine (do). Prilikom vježbanja koristi se zaštitna oprema - bogu, koja se sastoji od karakteristične kacige izrađene od debelog pamučnog materijala, s jakim metalnim štitnikom za lice, zaštitnog oklopa za središnji dio tijela, posebnim opasačem koji štiti donji dio trbuha i štitnicima za podlaktice. Učenicima kendo-a savjetuje se da promatraju starije učenike (sempai-je) kako bi se naučili pravilnom ponašanju. Stariji učenici trebali bi služiti kao primjer i prema njima se odnosi s poštovanjem. Sensei, učitelj, ispravlja samo starije učenike, a od svih ostalih se očekuje da prihvate takvu kritiku.

Oružje koje se koristi:

  • Bokken (bokuto) – čvrsta drvena sablja koja služi kod izvođenja kate
  • Shinai – mač od bambusovog pruća

Odjeća - kendogi:

  • Keikogi – pamučna ili svilena bluza
  • Hakama – široke hlače nalik na haljinu
  • Tare – štitnik za pojas
  • Do – štitnik za grudi
  • Hachimaki (Tenugui) - pamučna marama koja se stavlja na glavu ispod kacige
  • Men – kaciga/maska
  • Kote – rukavice

Tehnike i metode treninga

Temeljne vježbe (kihon) sastoje se od starih, pažljivo biranih vježbi, kojima je osnovna zadaća razviti tehnike potrebne za suočavanje s protivnikom:

  • držanje tijela (shi-sei),
  • stavovi (kamae) i pravilna upotreba vidnog polja (metsuke),
  • izvlačenje (kamae-kata) i vraćanje mača/shinai-a u korice (osame-kata),
  • rad nogu (ashi-sabaki),
  • usklađivanje zadavanja udarca s radom nogu (suburi),
  • vokalizacija i disanje (kake-goe),
  • razdaljina i tajming (maai),
  • tehnike napada (uchi-kata), ubadanja (tsuki-kata) i primanja udarca (uke-kata),
  • ponavljano uzvraćanje udarca (kirikaeshi),
  • napad tijelom (tai-atari),
  • tehnike borbe iz blizine (tsuba-zerai),
  • duhovna i fizička spremnost na napad (zanshin).

Suburi kombinira osnovni zamah preko glave s kretanjem naprijed i nazad. Cilj je njegovati gladak i slobodan zamah koji je pravilno usklađen s radom nogu. Još jedan važan cilj suburi-ja jest uspostavljanje pravilnog držanja u trenutku kada mač dođe u kontakt s ciljem.

Kirikaeshi je vježba koja se obavlja s partnerom, a sastoji se od uzastopnih napada na središnji dio glave, men. Vježba obično počinje napadom na središnji men, nastavljajući se napadom na lijevu i desnu stranu. Iako metoda Kirikaeshi-a varira od škole do škole, najčešća shema sastoji se od pojedinačnih napada na središnji men, za kojim slijedi četiri udarca u lijevu i desnu stranu men-a kretanjem naprijed i pet udaraca kretanjem nazad. Ova vježba težište je kendo treninga, jer pomaže naučiti velik broj važnih principa, kao što su pravilan razmak i tajming, preciznost, ritam i mekoća pokreta.

Uchikomi (napad jednim korakom) je vježba osmišljena da omogući učeniku napad na pasivnog protivnika (primatelja). Primatelj služi kao meta učeniku koji ga napada i slijedi kao u stvarnoj borbi. Kod ove vježbe usavršava se koordinacija udarca mačem, kretanja tijela i smišljanje napada. Cilj je uskladiti fizičku i mentalnu snagu nad ciljem u određenom trenutku.

Kakari geiko – (vježbanje napada) izvodi se s partnerom, obično učenik s učiteljem. Učitelj osigurava metu, a učenik je mora napasti što prije nakon što se pojavi. Obično se mete pojavljuju kontinuirano jedna za drugom, pa učenik mora napadati bez prestanka, dok učitelj ne završi s vježbom. Kakari geiko je osmišljen da se nauči uočavati otvaranja i napadati bez oklijevanja.

Waza vježbe predstavljaju određene borbene taktike. Obično se vježba fokusira na pojedinačnu tehniku koja pomaže učeniku da nauči kako i zašto neka tehnika funkcionira.

Kata predstavlja unaprijed pripremljen niz tehnika i izvodi se s partnerom. Svaka kata osmišljena je da poduči određenim lekcijama o strategiji, taktici i koncentraciji. Izvodi se bez zaštitne opreme, s čvrstim drvenim mačem (bokkenom). Kako je svaki napad izveden na nezaštićeni cilj, jaka koncentracija je potrebna kako bi se spriječile moguće ozljede.

Izvor: hr.wikipedia
Kendo
Postani Premium


Ukupno rekreacijskih centara: 8
Ukupno lokacija: 8

Ova disciplina je zastupljena
u ukupno 8 gradova


+ Pogledaj kompletnu listu sportova

Move Week 2015 / NowWeMove

Rekreacija.hr ključni Move agent 2015.
  1. Roses Open 2016.

    Roses Open 2016.

  2. Dugave pedaliraju

    Dugave pedaliraju

  1. Tema broja:

    Kettlebell

  2. Stručni članak:

    Trening s girjama

  3. Što vam je potrebno:

    Oprema za trening

  4. Gdje vježbati:

    Kettlebell Klub Sparta

Video

  1. Step by Step - Kršić Patricija - New York, New York
  2. Megablast - Ferjančić Lana, Sarić Laura - Hej, smetaš mi
  3. Step by Step - Ritam Džungle
  4. Megablast - Bilać Klara - Tražim sreću
  5. Step by Step - Vurušić Helena, Pišonić Dorja - Kaput

Rekreacija.hr Vijesti

  1. Novo u Osijeku - Posturalna terapija
  2. Škola plivanja ZPK
  3. Svjetski dan sporta -Šrc Trnje 31.05.2017.
  4. Kamp Medo Sport uz poseban rođendanski popust!!
  5. 37. SVIBANJSKI TURNIR
  6. To nisam ja to je moja štitnjača
  7. Prvenstvo grada Zagreba B program
  8. Besplatne vježbe pod osječkim nebom
  9. Programi korektivne gimnastike i aerobica u gradskim četvrtima
  10. Ljetni sportski kamp Medo Sport